Neprehliadnuteľná športová elegancia
Nová rada 5 pokračuje vo svojej tradícii, že každá nasledujúca generácia je väčšia. Znamená to, že v porovnaní so svojím predchodcom G30 narástla do dĺžky o 97 mm (5 060 mm), a je o 32 mm širšia (1 900 mm) a o 36 mm vyššia (1 515 mm). Rázvor bol predĺžený len o 20 mm na výsledných 2 995 mm.
Pokiaľ ide o vonkajší vzhľad, značka vsadila na konzervatívnejší ale za to športový elegantný dizajn. Žiadne dizajnové výstrelky v tomto prípade nečakajte. Samozrejmosťou prednej masky je dvojitá ľadvinka, ktorá je v tomto prípade podsvietená tzv. BWM Iconic Glow, a moderná interpretácia dvojitých svetlometov (vertikálne usporiadané LED prvky slúžiace ako smerovky a denné svetlá).
Zboku karosériu formujú vysoké línie ramien, energicky navrhnuté povrchy a dve presne načrtnuté bočné prelisy. Medzi ďalšie prvky, ktoré upútajú nie jedny oči patria čierne bočné prahy, zapustené kľučky dverí a číslo 5 vyrazené na spodnej časti C-stĺpika. Mohutnej zadnej časti dominujú úzke a mierne tvarované svetlá do ležatého písmena „L“, ktoré rozdeľuje chrómová lišta. Vizuálne je vozidlo možné vylepšiť o balíky výbavy M Sport Package a M Sport Package Pro.
Komfortný interiér pre radosť z jazdy
Nová 5-ka svojím priestranným, moderným a digitálnym interiérom zabezpečí vysokú úroveň komfortu. Čítate správne digitálnym, pretože oproti predchádzajúcej generácii je v kokpite vodiča podstatne nižší počet tlačidiel a ovládacích prvkov. Palubnej doske dominuje plne digitálny a zakrivený BMW Curved Display vo veľkosti 12,3", ktorý je doplnený o 14,9" Information Display (s operačným systémom iDrive 8.5). Volant v hranatom tvare má haptické plochy, ktoré slúžia napríklad aj na hranie hier. Stredová konzola je priehľadnejšia a má lepšie usporiadané ovládače prevodovky, jazdných režimov, audio sústavy a kruhového ovládača infotainmentu iDrive.
Súčasťou štandardnej výbavy sú novo navrhnuté športové sedadlá. Je možné si vyžiadať aj komfortnejšie prevedenie, ktoré ponúka široké možnosti elektricky ovládaného nastavenia. Zadné sedadlá pre spolujazdcov sú rozdelené v pomere 40:20:40. Nemecká značka zdôraznila, že ide o prvý model s interiérom vyhotoveným s plne vegánskych materiálov. To zahŕňa poťahy sedadiel, palubnú dosku, výplne dverí a volant. Batožinový priestor je v objeme 520 litrov, v prípade elektrických verzií 490 litrov.
Jazdný asistenti ako z budúcnosti
Nové BMW rady 5 prichádza s rozsiahlym zoznamom jazdných asistentov, ktoré zvyšujú komfort a zlepšujú pocit z jazdy. Na ich vrchole stojí na požiadanie dodávaný systém Driving Assistant Professional, ktorý obsahuje asistenta riadenia a ovládania jazdy v jazdnom pruhu Steering and Lane Control Assist a ovládania vzdialenosti Distance Control s funkciou Stop & Go. Na trhoch v USA, Kanade, ale aj v Nemecku, je v ponuke aj diaľničný asistent Highway Assistant, ktorý odbremení vodiča od riadenia na diaľniciach so štrukturálne oddelenými smerovými pruhmi. Pri rýchlostiach do 130 km/h môže zložiť ruky z volantu, pričom stačí, aby vodič pozorne sledoval premávku.
Svetovou novinkou v modeli 5 je systém asistenta aktívnej zmeny jazdného pruhu Active Lane Change Assistant s aktiváciou zrakom. Tento prvok dosahuje novú úroveň interakcie medzi vodičom a vozidlom. Vozidlo navrhne zmenu jazdného pruhu a túto zmenu možno prvýkrát potvrdiť pohľadom do vonkajšieho zrkadla. Ak to dopravná situácia dovoľuje, tak asistent zmeny jazdného pruhu automaticky vykoná potrebné pohyby riadenia.
Súčasťou novinky je aj parkovací asistent Parking Assistant vrátane asistenta pri cúvaní Reversing Assistant. S parkovacím asistentom majiteľ vozidla dokáže ovládať automatické parkovanie a manévrovanie až do vzdialenosti 200 metrov a to buď priamo vo vozidle, alebo pomocou smartfónu mimo vozidla.
Rôzne možnosti voľby pohonu
Ako topmodel novej generácie 5-ky bude slúžiť elektrická verzia i5 M60 xDrive s výkonom 601 koní, ktorá dokáže dosiahnuť rýchlosť 100 km/h za 3,8 sekundy (maximálna rýchlosť 230 km/h). V ponuke bude aj slabší model i5 eDrive40 s pohonom zadných kolies a s výkonom 340 koní, ktorý stovku zvládne za 6 sekúnd (s maximálnou rýchlosťou 193 km/h). Oba elektromobily získali batériu s kapacitou 81,2 kWh. V štandardnej výbave nájdete nabíjačku s výkonom 11 kW, za príplatok je dostupná 22 kW nabíjačka. Autá je možné nabíjať jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom 205 kW (z 10 na 80 percent v ideálnych podmienkach dokážete nabiť za 30 minút).
Pre milovníkov spaľovacích motorov prinášame smutné správy. BMW v novej rade 5 ponúkne mild-hybrid so 48-voltovým okruhom,. V ponuke bude model 520i s výkonom 208 koní a jeho naftový ekvivalent 520d s pohonom xDrive s výkonom 197 koní. Štvorvalec 530i (s výkonom 258 koní) a šesťvalec 540i (s výkonom 380 koní) na našom trhu nebudú dostupné. Kúpite ich napríklad len v Spojených štátoch či v iných krajinách mimo Európy.
Modelový rad bude na jar 2024 doplnený o dva plug-in hybridy najnovšej generácie. Od roku 2024 bude pre BMW radu 5 Sedan k dispozícii aj nový radový šesťvalcový naftový motor. V priebehu roka 2024 príde na trh aj ďalšia verzia modelu BMW i5 s elektrickým pohonom všetkých kolies.
Snáď nie je všetkým dňom koniec a novšie verzie, ktoré sú pripravované na jar, budú určené aj pre európsky trh. Ako sa vám nová 5-ka páči? Za nás je to úplný top! Zanechajte nám komentár na našich sociálnych sieťach.
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 22.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024